- vnitřní výstelky vyrobené z pěny EVA (součástí balení jsou 3 různé velikosti výstelek, pro dokonalou fixaci kolene)

- CNC obráběné klouby ortézy (6061-T6 aluminium)

- suché zipy s čísleným pořadím, pro snažší oblékání

-CCRS systém (přitáne nebo povolí ortézu pouhým otočením kolečka)

- Cena za 1 pár (pravá a levá)

- ultralehký korpus ortézy vyrobený z PIM glass nylonu

- integrovaný chránič čéšky (ani při úplném ohnutí kolene nevzniká mezera mezi ortézou a chráničem)

- váha 730g/ks

 

Jakou velikost zvolit?

Kolenní ortézy s ojedinělým systémem, který mění vše od základu.

Vše vyšlo z jedné základní myšlenky „We can do it better“ (můžeme to dělat lépe). Vyvinuli jsme revoluční koncept v oblasti ochrany kolen jezdců.

Po sedmi letech rozsáhlého vývoje, několika generacích prototypů a měsících testování s bio-mechanickými inženýry, industriálními inženýry a specialisty v ortopedii, jsme patentovali unikátní technologii.


SX/MX šampión Ryan Villopoto utrpěl v roce 2012 na závodech Seattle SX zranění vazů, které vyžadovalo operaci, a to i přes to, že vozil v té době nejlepší dostupné ortézy. Náhodou se Ryan seznámil s vynálezcem kolenních ortéz Mobius, Darrenem Flemmingem, který také závodil a prošel si mnoha zraněními kolen. Ryan otestoval Darrenovi nové ortézy a jednoduše si je zamiloval. V roce 2013 se Ryan stal součástí vývojového týmu Mobius a vyhrál 9 šampionátů včetně AMA FIM Supercross Mistrovství světa čtyřikrát v řadě!

Přičina a řešení

Existuje mnoho příčin zranění kolene, ale v motocrossu je tím nejčastějším boční ohnutí, boční rotace (překroucení kolene) a hyper-extenze. Boční ohnutí a rotace kolene většinou nastávají společně. Při 30° flexy je ACL (přední křížový vaz) nejvíce náchylný k poškození, a je-li dolní část nohy vystavena nadměrnému bočnímu ohýbání nebo rotaci, mohou se vazy přetrhnout nebo poškodit.

V kolenním kloubu existují 4 druhy křížových vazů (ACL, PCL, LCL a MCL), které spojují holenní a stehenní kost a zabraňují nadměrnému ohýbání. ACL - Přední zkřížený vaz brání pohybu tibie (kosti holenní) dopředu (vzhledem ke kosti stehenní), je relaxován v zevní rotaci se současnou flexí kolene 15°- 40°. Naopak k jeho maximálnímu napětí dochází ve vnitřní rotaci při flexi kolene 0°- 15° a pak nad 40°. PCL - Zadní zkřížený vaz brání pohybu tibie dozadu (vzhledem k femuru), je relaxován ve flexi do 30° a maximálně napjat při plné extenzi (natažení) a vnitřní rotaci. LCL A MCL - funkcí postranních vazů je stabilizace kolenního kloubu do stran. Vnitřní postranní vaz probíhá od vnitřní strany distální kosti stehenní k vnitřní části hlavice kosti holenní a brání rozevírání vnitřní kloubní štěrbiny a tím vychýlení bérce proti kosti stehenní zevně). Zevní postranní vaz probíhá od zevní části distální kosti stehenní k hlavičce kosti lýtkové. Brání rozevírání zevní štěrbiny a tím vychýlení bérce dovnitř.

Náš CCRS (Continuous Cable Routing System) externě, tedy zvenčí posiluje všechny tyto křížové vazy. Nepřerušovaná smyčka lanka je přetočená o 180°, tak aby tvořila dvě propojené smyčky. CCRS lanko je natažené kolem kolenního kloubu, tak jak je vidět na výše uvedených obrázcích. Jakmile začnou působit síly na kolenní kloub, CCRS Systém se stáhne a vzdoruje rozsáhlému pohybu, který může způsobit poranění vazů.

Jakmile se CCRS systém stáhne, přimáčkne tím tělo ortézy pevně k holenní a stehenní kosti. Holenní část ortézy je navrhnuta tak, aby držela na drsnatině kosti holení ovládající bérec a zároveň, aby stehenní část ortézy a zadní podpěra šlach držela na stehenní kosti. Umístili jsme CCRS lanko tak, aby se při plném natažení nohy lanko postupně stáhlo a působilo proti hyper-extenzi, rotaci, ohnutí. Pokud je 
noha ve flexi, tedy ohnutá CCRS lanko je také navržené tak, aby se postupně stáhlo a zabraňovalo rotaci a ohýbání.

Napsat svou recenzi

MOBIUS X8 kolenní ortézy pár pro motokros, enduro bílá/žlutá

MOBIUS X8 kolenní ortézy pár pro motokros, enduro bílá/žlutá

MOBIUS X8 kolenní ortézy pár pro motokros, enduro bílá/žlutá

Napsat svou recenzi

související zboží